Ruris - Conferinta de presa, Bucuresti

RURIS - Trup si suflet romanesc
Conferinta de presa
Bucuresti, 20 octombrie 2011

Ruris a dorit sa prezinte presei centrale rezultatele financiare pe anul in curs si cateva din planurile de viitor. Evenimentul a adunat peste 25 de jurnalisti.

Ruris, liderul pietei de motoutilaje agricole din Romania, vizeaza afaceri in crestere, de 5 milioane EUR pentru 2011

20-10-2011 www.1001case.ro
Ruris, singurul producator autohton de motoutilaje agricole, a inregistrat vanzari de 3,6 mil. EUR pe primele noua luni ale anului, cu 44% mai mult decat in perioada similara a anului trecut. Pentru finalul lui 2011, compania tinteste o crestere de 65% a cifrei de afaceri, pana la nivelul de 5 mil. EUR, pe fondul extinderii retelei de distributie si al eforturilor de marketing si vanzari. Ruris este singura marca romaneasca din domeniu cu activitati de cercetare, dezvoltare si productie si ocupa pozitia de lider in vanzarile de motocultoare, motosape si motocoase.

Compania este prezenta pe piata de 18 ani, dezvolta si comercializeaza echipamente pentru prelucrarea solurilor (motosape, motocultoare), pentru cosirea fanetelor (motocoase de umar, motocositori de masa), pentru aplicarea tratamentelor chimice in agricultura (aparate de stropit), pentru prelucrarea masei lemnoase (motofierastraie) si pentru gradina (suflante, motofoarfece, masini de tuns gazonul).

Ruris are propria structura de cercetare, dezvoltare si testare si detine mai multe inovatii in domeniu, ca rezultat al adaptarii produselor la particularitatile de utilizare din Romania. Inovatiile Ruris asigura echipamentelor o rezistenta crescuta la uzura, randamente sporite si consum redus, in comparatie cu produse similare existente pe piata. Componentele sunt produse de furnizori internationali din Italia, Japonia, Germania, China, Turcia si SUA, dupa specificatiile tehnice Ruris, iar asamblarea este realizata la Craiova.

Suntem singurul producator roman de motoutilaje, ultima reduta din industria autohtona, care competitioneaza marcile internationale. In acest mediu dur, Ruris se impune prin inovatiile si tehnologiile proprii, prin capacitatea de a asigura produse cu adevarat performante la preturi accesibile. Avem atuul de a cunoaste foarte bine consumatorul roman, fapt ce ne permite sa dezvoltam si sa adaptam rapid tehnologiile la utlizarea intensiva a echipamentelor in Romania, a declarat Catalin Stroe, Directorul General si fondatorul Ruris.

Compania detine mai multe inovatii aplicate motocultoarelor si motosapelor: constructia carcasei transmisiei asigura o rezistenta crescuta, iar forma cutitelor permite prelucrarea pamantului cu 50% mai rapid, in comparatie cu alte echipamente de pe piata locala. In plus, noua generatie de motocositori cu masa, fabricata incepand din 2011, au ca beneficii suplimentare fiabilitatea ridicata a transmisiei si sistemul automat de autointretinere, unic pe piata, ce asigura randament ridicat si consum scazut. Ruris are investit anul acesta 500.000 EUR in matrite pentru productia de serie a unor noi versiuni de produse.

Compania ofera cea mai mare garantie in domeniu din Romania, de pana la 3 ani pentru transmisia motocultoarelor, comparativ cu 2 ani in cazul produselor concurente, si de pana la 5 ani pentru cutite, elemente necuprinse in garantie de catre alte marci.

Compania isi distribuie produsele printr-o retea nationala de 14 magazine proprii si peste 100 de dealeri, care realizeaza 52% din vanzari, precum si in trei retele DIY.

Potrivit estimarilor companiei, piata autohtona de profil s-a ridicat la 54 mil. EUR in 2010 si poate creste cu 10% anul acesta, la 60 mil. EUR. Compania tinteste cresterea cotei de piata de la 5% la 8% in 2011.

PREVIZIUNI www.curierulnational.ro
Micii agricultori vor cumpăra motoutilaje de 60 mil. euro
Actualitate Companii - Adrian Ungureanu / adrian.ungureanu@curierulnational.ro
(citeste alte articole de acelasi autor »)

Piaţa motoutilajelor agricole din România va creşte anul acesta cu 10%, faţă de anul trecut, la aproximativ 60 de milioane de euro, pe o piaţă în care 95% dintre clienţi sunt mici gospodari. Reprezentanţii producătorului român de motoutilaje agricole, Ruris, spun că majorarea din acest an se datorează în principal intrării în piaţă a unui volum important de produse low-cost şi no name, care reprezintă 25% din totalul pieţei de profil locale.
În primele nouă luni ale acestui an, vânzările Ruris au crescut cu 44%, până la 3,6 milioane de euro. "Pentru finalul lui 2011 compania ţinteşte o creştere de 65% a cifrei de afaceri, până la nivelul de 5 milioane de euro, pe fondul extinderii reţelei de distribuţie şi al eforturilor de marketing şi vânzări", a declarat ieri, într-o conferinţă, Cătălin Stroe, directorul general şi fondatorul Ruris.
El a mai spus că piaţa de profil locală este încă foarte fragmentată şi raportat la numărul de produse existente în piaţă, potenţialul de creştere al vânzării este foarte mare. "În prezent agricultura românească este dominată de acest tip de cultură de subzistenţă. Românii nu deţin încă metode moderne de a face agricultură, care în România se află într-un stadiu de primitivism. Totodată, dacă agricultura românească ar reveni la nivelul anilor '80, atunci nici noi nu am mai fi nevoiţi să importăm legume de slabă calitate din ţări cum ar fi Turcia", a mai spus oficialul Ruris.
Firma este singurul producător autohton de motoutilaje agricole şi a fost înfiinţată în urmă cu 18 ani şi îşi distribuie produsele la nivel naţional printr-o reţea de 14 magazine proprii şi peste 100 de dealeri.
Întrebat dacă se gândeşte să vândă o parte din companie, Stroe a spus că nu are de gând să cedeze nicio parte din afacere. "Am avut discuţii în acest sens cu un fond de investiţii din România şi cu câteva companii din străinătate. Dar în prezent nu vedem rolul unui nou investitor în cadrul firmei noastre", a mai spus acesta.
www.ruris.ro