Motosapa Sprint 552 H, Motosapa Sprint 652 L



 Motosapa Sprint 552 H, Motosapa Sprint 652 L

Instructiuni Generale:




http://www.ruris.ro/www3/Manuale/2013/Sprint-552H-652L.pdf

Masina se poate pune in functiune numai dupa citirea si respectarea manualului de utilizare!

ATENTIE!

Inainte de punerea in functiune a masinii,  efectuati urmatoarele operatii:  

*Controlati nivelul de ulei in motor si la cutia de viteze, in caz de nevoie completati.

*Controlati nivelul de carburant, daca este necesar reumpleti cu combustibil,pana la ¾ din rezervor, apoi stergeti rezervorul si suprafata motorului.

*Controlati starea de rezistenta a imbinarilor cu surub cat si a altor fixari existente si fixarea bine a aripii de protectie

*Pozitionati maneta schimbatorului de viteze pe pozitia neutra

*Verificati ca circuitul manetei de oprire de urgență sa fie corect montat

ATENTIE!

*Pentru schimbarea treptelor de viteze,  decuplati  ambreiajul prin strangerea la maxim a manetei de ambreiaj

Rodaj

*Rodajul se face  timp de 5 ore cu sarcina usoara.

*Rodajul motorului si reductorului.

*Plinul de ulei la motor trebuie se se faca pana la nivelul maxim (full) de pe joja de ulei (baia de ulei are 550ml).

*Nivelul se verifica cu joja desfiletata.

*Verificarea uleiul din cutia de viteze - la nivel, vezi cap.Controlul si umplerea lubrifiantului

*Lucrati cu utilajul intr-un sol mai usor aproximativ 5 ore cu reductorul si motorul  in sarcina

*Dupa rodaj schimbati uleiul de motor din carter si uleiul din reductor.

*Pentru schimbul de ulei,trebuie sa demontati motorul de pe carcasa reductorului prin desfacerea celor 3 suruburi in care este fixat.

*La motorul Loncin, uleiul uzat se elimina prin desfiletarea surubului de golire ulei aflat pe talpa motorului sub pilnia jojei de ulei.


Pornirea motorului
*Asezarea masinii in pozitie orizontala.

*Deschiderea robinetului de benzina.

*Pozitionarea manetei schimbatorului de viteze in pozitia neutra.

*Se trage de 4-5 ori sfoara cu maneta de acceleratie pe pozitia STOP, pentru balbotarea uleiului si verificarea decuplarii transmisiei.

*Se actioneatza maneta de oprire de urgenta si maneta de ambreiaj blocandu-le in pozitia stransa.

*Reglarea manetei de acceleratie in pozitia “START”.

*Se sta langa masina in partea manerului de actionare demaror (pornire) si se prinde manerul demarorului cu mana dreapta, iar cu mana stinga se tine utilajul de coarne.

*Se pretensioneaza sfoara demaror (pentru evitarea socurilor), apoi se  trage energic de manerul demaror in lungul sforii.

*Dupa pornire,  conduceti cu mana manerul demaror pana in pozitia initiala.

*Rugam atentie deosebita la pornire, avand in vedere ca in momentul pornirii motorului poate porni si masina!

*Dupa 3-5 sec de la pornirea motorului se repune maneta de acceleratie in pozitia intre “min” si “start”.

ATENTIE!

*Verificati daca maneta de oprire de urgenta realizeaza oprirea motorului in momentul eliberarii.

*Pornirea masinii si functionarea ei

*Se sta in spatele masinii si se prinde masina de coarne.

*Se misca incet, treptat maneta de acceleratie din pozitia de baza ridicand turatia motorului pana la turatia de functionare. (in pozitia “max” a manetei de acceleratie).

*Dupa pornirea motorului, se strange la maxim maneta de ambreiaj, se aduce maneta schimbatorului de viteze pe pozitia neutra, dupa care se pozitionaza pe treapta de viteze dorita (se impinge tija schimbatorului de viteze spre inainte pentru cuplarea pe mers inainte sau se trage tija schimbatorului de viteze spre spate pentru cuplarea de mers inapoi).

*Se elibereaza maneta de ambreiaj (strangand putin de ea, blocatorul o va elibera, apoi se elibereaza usor si sapele incep sa se roteasca)

ATENTIE!

*Nu se elibereaza SI maneta de oprire de urgenta.

*Aceasta odata eliberata va determina oprirea instantanee a motorului.

NOTA:

*Nu încercați să anulați sau să blocați maneta de oprire de urgență deoarece riscați vătămarea corporală a persoanelor aflate în jurul dumneavoastră, sau să puneți viața dumneavoastră în pericol.

*Dupa ce sapele ajung la rotatia de functionare, se poate incepe lucrarea.

*Adancimea de lucru creste cu micsorarea vitezei de avansare si scade odata cu marirea acesteia.

*Se poate micsora viteza de avansare prin exercitarea presiunii asupra sabotului, apasand cornul de ghidon si folosind sabotul ca plug de tragere.

*Dupa necesitate executati reglarea directiei si sabotului

*Se poate intampla ca masina, desi a fost reglata corect, sa se ingroape.

*Acest lucru se poate intampla de obicei pe teren moale.

*In acest caz cu ajutorul cornului ridicati sabotul.

*Mentineti distanta de intrare de la masina care este asigurata de lungimea cornului de ghidon.

* Nu trageti masina catre operator, dimpotriva impingeti din loc.

*În caz de urgență eliberați imediat maneta de oprire de urgență situată pe cornul stâng.

*Utilajul se va opri.

Oprirea motorului si scoaterea masinii din functiune

Oprire:

*Actionati ambreiajul si aduceti maneta schimbatorului de viteze pe pozitia neutra.

*Puneti maneta de acceleratie in pozitia “stop”, in prealabil maneta ambreiajului si lasati-o libera.

*Scoateti pipa de bujie pentru ca o persoana incompetenta (ex:copii) sa nu poata porni motorul.

*Scoaterea masinii din functiune.

*Curatati masina de impuritati, luati pipa de bujie de pe bujie.

*Scoateti sabotul de adincime, il rotiti si fixati rotile de transport cat mai aproape de reductor.

*Apasind pe coarne, masina se suspenda pe rotile de transport si se poate deplasa la locul de depozitare.

*Asezati masina in pozitie orizontala stabila, daca este necesar rezemati.